(Deel)Mobiliteit in Museumkwartier

15 februari '24

Plek voor auto's, fietsen, deelauto's en een snelle loopverbinding naar het metrostation. Aan alles is gedacht in het ontwerp van Museumkwartier. Hoe? Dat lichten we graag toe!

Deelauto's van We Drive Solar

Er komen 2 deelauto’s in Museumkwartier. Bij je woning is gedurende drie jaar een gratis rit per maand inbegrepen met een auto We Drive Solar. Dit houdt in dat je 4 uur (8 credits) op pad kunt met de auto inclusief een rijtegoed van €10 voor de kilometer. Wil je meer of vaker rijden? Geen probleem! Een extra credit kost € 2,50 en een extra kilometer € 0,25 of € 0,30 (inclusief opladen), afhankelijk van het type auto. De bijbetaling werkt door middel van een prepaid betaalsysteem. Als je vaker gebruik wil maken van de auto’s, dan kun je een abonnement afsluiten vanaf € 49,- per maand bij We Drive Solar. Reserveren van een auto gaat heel eenvoudig via een app. Dat scheelt mogelijk een auto kopen of leasen.

Je eigen auto parkeren

Alle eengezinswoningen hebben een eigen parkeerplaats in Museumkwartier. Het overgrote deel parkeert in de half overdekte parkeergarage achter de terraswoningen. Hier is een bepaalde plek aan jouw woning toegewezen. In de parkeergarage komt een mogelijkheid om een laadpaal te laten plaatsen voor je elektrische auto. De appartementen hebben standaard geen eigen parkeerplaats. Wel is het mogelijk om deze te kopen. De prijzen zijn afhankelijk van de locatie in de parkeergarage (overdekt of niet). Mocht je interesse in een plek hebben, kun je zodra je een optie hebt meer informatie opvragen bij je makelaar.

Fietsenstalling

Ook aan de fietsen is gedacht. Wel fijn als je deze veilig binnen kan zetten na een ritje. In 3 appartementencomplexen wordt een fietsenstalling gerealiseerd. Hier hebben de eengezinswoningen en appartementen een plek om de fiets(en) te stallen. Heb je een woning gekocht dan kun je je fiets(en) in de dichtstbijzijnde fietsenstallingen parkeren, om welke stalling het gaat is vastgelegd.

Loopbrug richting het station

Wil je de metro pakken richting Rotterdam of Hoek van Holland dan loop je eenvoudig vanuit Museumkwartier naar het station. Tussen de Terraswoningen wordt een loopbrug gerealiseerd die deze snelle verbinding mogelijk maakt. Alleen nog de straat oversteken en je bent in no time op het perron. Ideaal!