Meer dan 60% in Museumkwartier verkocht

27 oktober '23

Goed nieuws! In een maand tijd zijn er 50 woningen en appartementen verkocht in Museumkwartier. Dat komt neer op een percentage van meer dan 60%. We feliciteren de kopers met hun nieuwe thuis in Museumkwartier. Op de bouwplaats en achter de schermen wordt er hard gewerkt om de aannemer nog dit jaar de opdracht te geven om te starten met de bouw.

Opschortende voorwaarden

Om de aannemer de opdracht te geven om te starten met de bouw moet er aan een aantal zogenoemde opschortende voorwaarden voldaan worden. De opschortende voorwaarden vind je terug in artikel 15 van de aannemingsovereenkomst. Hierin staan de volgende voorwaarden:

• Voor 70% van de woningen / appartementen is een koop- en aannemingsovereenkomst getekend,
  • De grond moet bouwrijp zijn,
  • Er moet een onherroepelijke omgevingsvergunning zijn.

Rondom jaarwisseling goednieuwsbrief

Omdat de verkoop zo voorspoedig verloopt verwachten we binnen enkele weken 70% verkocht te hebben. Ook werken we samen met de gemeente hard aan de vergunning voor het plan. Op de bouwplaats wordt er door diverse partijen werk verzet om nog dit jaar de bouwplaats bouwrijp te krijgen. Zo doen we er alles aan om nog voor het eind van het jaar de kopers de e-mail te kunnen sturen dat de aannemer de opdracht heeft gekregen om te starten met de bouw. De verwachting is nu dat dit rondom de jaarwisseling zal zijn. Vanaf dat moment kunnen de kopers naar de notaris voor de notariële overdracht van de grond of het appartementsrecht. Tot enkele weken na het verzenden van de e-mail wordt er geen rente in rekening gebracht. De aannemer start na het verzenden van de e-mail binnen ca. 3 maanden met de bouwwerkzaamheden. Ondanks alle inzet om dit te realiseren zijn we uiteraard wel afhankelijk van externe partijen.

Ook wonen in Museumkwartier?

Er zijn nog een aantal bouwnummers beschikbaar in het Museumkwartier. Bekijk het actuele aanbod op de pagina Woningen en vraag direct een vrijblijvende optie aan.

Bekijk het woningaanbod
  Bekijk het woningaanbod