Podcast: de duurzame voordelen van nieuwbouw

24 februari '23

Wat maakt een nieuwbouwwoning en -wijk duurzaam? Is het niet slimmer en goedkoper om je huidige woning te verduurzamen dan te verhuizen? Cecilia Adorée gaat in deze aflevering met duurzaamheidsexpert Sladjana Mijatovic hierover in gesprek. Waarom is wonen in een duurzame wijk goed voor de gezondheid en de portemonnee (o.a. lage energielasten)? Wat zijn de huidige en de toekomstige duurzame trends in de nieuwbouwmarkt? Sladjana zet voor de duurzame voordelen van een nieuwbouwwoning en -wijk uiteen. Veel van deze elementen ga je ook terugzien in het Museumkwartier. Nieuwsgierig geworden?

Podcast luisteren

Sladjana aan het woord

“Duurzaamheid gaat in mijn ogen om alles wat je doet vanuit het oogpunt dat je niet beschadigd, maar juist zorgt dat je waarde toevoegt. En dat geldt ook voor nieuwbouw. Als je nadenkt over wat een nieuwe woonwijk kan opleveren aan alles wat er al bestaat, zodat het van betekenis kan zijn voor mensen, dieren en planten en het hen juist worden bevordert en verbetert. Zo kun je een positieve impact maken in plaats een voetafdruk achterlaten.”

Duurzaamheid in Museumkwartier

We begrijpen dat je na het luisteren van de podcast enthousiast bent geworden over alle mogelijkheden op het gebied van duurzaamheid bij nieuwbouw. In de ontwikkeling van Museumkwartier verwerken veel van de benoemde voordelen. Welke dat precies zijn, daar komen we bij je op terug als het definitief is.

Neem contact met ons op