Straatnamen en huisnummers bekend

30 januari '24

Heb je een woning gekocht in Museumkwartier in Vlaardingen? Dan ben je vast nieuwsgierig naar jouw nieuwe adres. Wij hebben het huisnummerbesluit van de gemeente ontvangen en delen dit graag met je. De straatnamen hebben allemaal een link naar het verleden van het gebied. Een klein eerbetoon aan de rijke geschiedenis van Vlaardingen, waar de bedrijvigheid van toen nu voortleeft in het heden. Je gaat wonen aan de Sprijsteeg, Kwakkelsteinplein, Warmelostraat, Haring- en zoutsteeg of Vetteoordskade.

Sprijsteeg

Nadat de visserij uit het stadsbeeld verdwenen was, werden de drie monumentale panden aan de Westhavenkade voor andere doeleinden in gebruik genomen. Zo kwamen zij in het bezit van Bram Sprij, die met zijn meubelfabricage in 1932 begon in de Bleekstraat. Jarenlang was de meubelfabriek van Bram Sprij aan de Westhavenkade een begrip.

Haring- en zoutsteeg

Haring- en zoutgroothandel Warmelo & Van der Drift, één van de laatste prominente haringhandelaars in Vlaardingen, verhuisde in 2012 na bijna 200 jaar naar Katwijk.

Kwakkelsteinplein

Het Kwakkelsteinplein, is een link naar de voegere haringhandel Kwakkelstein, ooit gevestigd aan de Westhavenkade.

Warmelostraat

De Warmelostraat verwijst naar de naam van de laatste grootschalige haring- en zouthandel die Vlaardingen verliet.

Vetteoordskade

Een straatnaam die al erg lang terug gaat in de historie van Vlaardingen. Terwijl nieuwe straatnamen hun intrede doen, blijft de naam Vetteoordskade ongewijzigd als een getuige van vervlogen tijden.

Wat wordt jouw adres?

Bekijk op onderstaande plattegrond in welke straat jij straks woont en welk huisnummer daarbij hoort.

Huisnummers bekend

Ook wonen in Museumkwartier?

Ben jij niet één van de toekomstige bewoners van de woningen van het Museumkwartier in Vlaardingen, maar heb je wel interesse? Bekijk dan het woningaanbod en geef bij de onverkochte woningen aan dat je interesse hebt of neem direct een optie.

Ja! Dat wil ik