Drukbezochte informatiemarkt Rivierzone

20 februari '23

De Rivierzone in Vlaardingen verandert de komende jaren in een aantrekkelijk gebied om te wonen, werken en recreƫren. Tijdens de drukbezochte informatiemarkt op 16 februari in het Delta Hotel werden de plannen van de ontwikkelaars en initiatiefnemers gepresenteerd. Ook Museumkwartier was aanwezig om de eerste beelden van de woningen te laten zien.

Het Museumkwartier

De ontwikkeling van het Museumkwartier gaat dit jaar van start op het achtergebied van de monumentale panden aan de Westhavenkade. Op de BPD stand is de plattegrond van de autoluwe wijk met bebouwing, binnentuinen en de centrale Boetschuur getoond en kon men bladeren door de eerste schetsen van de verschillende woningtypes. We hebben veel enthousiaste en nieuwsgierige mensen gesproken en ook wat kritische opmerkingen genoteerd. Deze worden meegenomen in het vervolgontwerp.

Rivierzone

De gemeente Vlaardingen wil de verbinding van de stad met de rivier terugbrengen en van de Rivierzone een aantrekkelijk gebied maken. Er komen nieuwe voorzieningen en worden meer dan 2.500 nieuwe woningen in verschillende prijsklassen gebouwd. Museumkwartier bestaat uit iets meer dan 100 woningen. De Rivierzone wordt een groen gebied, met veilige oversteekplaatsen, speelplekken en bescherming tegen hoogwater. De metro naar Rotterdam en Hoek van Holland is op loopafstand. En het wordt beter en veiliger bereikbaar voor fietsers, wandelaars en automobilisten. De ontwikkeling van de Rivierzone gaat een enorme boost geven aan Vlaardingen en de regio. De Rivierzone is een ambitieus programma van regionale allure, dat Vlaardingen op de kaart zal zetten.

Lees het laatste nieuws
  Neem contact op