Feestelijk startsein Museumkwartier door Minister Hugo de Jonge

10 mei '24

Waar vroeger de vis in Vlaardingen aan wal werd gebracht en verwerkt, komt Museumkwartier. En dat wordt de komende tijd steeds beter zichtbaar! In aanwezigheid van circa 200 genodigden gaf minister Hugo de Jonge op 7 mei jl. het feestelijke startsein voor de bouw van de 82 woningen. Een belangrijke mijlpaal die we vastgelegd hebben op beeld. Kijk je mee?

Feestelijke start bouw Museumkwartier

Voor de circa 200 genodigden was het op 7 mei jl. letterlijk en figuurlijk een stralende dag. Op de bouwlocatie werd op deze dag de officiele handeling verricht voor de start bouw van de 82 woningen in het Museumkwartier. De officiele handeling werd uitgevoerd door minister Hugo de Jonge. Hij was namens het Rijk, die een drietal subsidies verstrekt heeft aan de Gemeente van in totaal ca. € 29 miljoen voor de grootschalige gebiedsontwikkeling Rivierzone, aanwezig op deze feestelijke dag. Om het overgrote deel van de nieuwbouwwoningen in het betaalbare segment te kunnen aanbieden heeft het Ministerie van Binnenlandse Zaken ook een Start-Bouw-Impuls van ca. € 600.000,- toegekend aan de gemeente.

Om je een indruk te geven van de dag hebben we een aftermovie gemaakt. Kijk je mee?

Het plan en de omgeving

Het binnenterrein van Museumkwartier omvat 82 woningen. In de omgeving zijn er diversen monumentale pakhuizen die ook aangepakt gaan worden. BPD is met de gemeente Vlaardingen een samenwerking aangegaan met FULLHOUSE uit Rotterdam om de pakhuizen op korte termijn te transformeren tot woongebouwen met huurwoningen. De voormalige boetschuur van Kwakkelstein krijgt daarbij een publieksfunctie. De verwachting is dat nog voor de zomervakantie met deze bouwactiviteiten worden gestart. Het monumentale karakter van de buurt blijft op deze manier behouden in het Museumkwartier

Ook wonen in Museumkwartier?

Ben jij niet één van de toekomstige bewoners van de woningen van het Museumkwartier in Vlaardingen, maar heb je wel interesse? Bekijk dan het woningaanbod en vraag direct een vrijblijvende optie aan.

Ja! Dat wil ik